V okviru projekta ROAD3P smo 23. oktobra 2024 izvedli delavnico z naslovom “Finančno upravljanje in revizija projektov, financiranih iz centraliziranih EU programov”, na kateri so sodelovali zaposleni iz projektnih pisarn in finančnih služb partnerskih organizacij. Dogodek je bil zasnovan praktično in interaktivno, s poudarkom na reševanju konkretnih izzivov, s katerimi se udeleženci srečujejo pri svojem delu.
Udeleženci so se skozi delavnico podrobno seznanili s posameznimi kategorijami stroškov, načini obračunavanja in njihovega uveljavljanja v projektih, financiranih s strani EU. Poleg tega so se udeleženci poglobili v dokumentacijo, ki jo je treba voditi, da zagotovijo skladnost in preglednost pri poročanju ter ustrezno pripravo na revizije. Znaten del delavnice je bil namenjen razumevanju sheme pavšalnih stroškov (»lump sum«), ki jo Evropska komisija vedno pogosteje umešča v svoje razpise in s tem končnim upravičencem omogoča enostavnejši način finančnega upravljanja.
Delavnica je bila oblikovana z izrazito praktičnim pristopom – udeleženci so bili aktivno vključeni v razpravo in imeli možnost za vprašanja ter obravnavo konkretnih primerov iz prakse. Z dolgoletnimi izkušnjami s področja finančne revizije in upravljanja EU sredstev je predavateljica Mojca Ambrož s strokovnimi napotki pomagala udeležencem pri razjasnjevanju zapletenih administrativnih postopkov in razumevanju finančnih pravil. Med delavnico so udeleženci pridobili tudi vpogled v postopek revizije, ki jo izvajajo različne institucije EU (EK, Evropsko računsko sodišče, OLAF) ter se seznanili s potrebnimi pripravami za uspešen potek revizije.
Delavnico je podprlo Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije Republike Slovenije v okviru programa Next GenerationEU in Načrta za obnovo in okrevanje z namenom krepitve kompetenc projektnih pisarn javnih raziskovalnih organizacij, ki se vsakodnevno soočajo z zahtevnimi pravili in odgovornostmi pri izvajanju EU projektov.